Crypto Unicorns kurucusu, "P2E oyunları uzun bir olgunlaşma aşamasında."
Crypto Unicorns'un kurucusu Aron Beireschmitt, NFT Steez ile blockchain oyunlarının sürdürülebilir oyun içi oyna ve kazan ekonomileri oluşturmak için ihtiyaç duyduğu temel bileşenler hakkında sohbet etti.
Kazanmak için oyna (P2E) oyunlarını ve platformlarını çevreleyen heyecan 2022'nin başlarında azalmaya başladığında, Web3 katılımcıları oyunların daha "eğlenceli" ve daha az finans odaklı olması gerektiğini vurgulamaya başladı. NFT Steez'in en son bölümünde Alyssa Expósito ve Ray Salmond, Laguna Games'in CEO'su ve Crypto Unicorns'un kurucusu Aron Beireschmitt ile P2E odaklı blok zinciri oyunlarının sürdürülebilirliği hakkında konuştu.
Beireschmitt'e göre, “oyna-kazandan” “oyna-kazan modeline” evrim, bu oyunlar için hala denenmesi ve olgunlaşması gereken şeyler olduğunun göstergesi. Beireschmitt, "Oyun yapma konusunda hiçbir şey değişmedi" diyor, ancak blok zinciri teknolojisi ile kripto yerlileri ve oyuncular artık bu oyun ve kazanç modellerini oynayabilir, sahip olabilir ve potansiyel olarak bunlardan para kazanabilir. Asıl soru ise bunun sürdürülebilir olup olmadığı.
P2E etrafındaki duyarlılıktaki değişim ve Crypto Unicorns'un buna nasıl yaklaştığı ile ilgili olarak Beireschmitt, ekosistemine daha fazla kullanıcı çekmek için gerçek zamanlı "beceriye dayalı oyun döngüleri" ile birlikte "ekonomik tarım simülasyonunun kombinasyonu yoluyla sürdürülebilirliğe giden bir yol çizdiğini" söyledi. Beireschmitt'e göre, bu oyun döngülerinin yalnızca biçim ve işlev açısından bir benzerliğe sahip olması değil, aynı zamanda oyuncular için eğlenceli ve ilgi çekici olması da gerekiyor.
Bununla birlikte, blok zinciri tabanlı oyunların herkes için olmadığını ve Crypto Unicorns hedef demografisinin daha çok kripto yerlisi olanlarla uyumlu olduğunu da kabul etti.
Beireschmitt'e göre, geliştiricilerin free-to-play oyunlarda harcama yapan azınlıktaki oyunculardan değer elde etmek için maksimize ettikleri "free-to-play için teşvik uyumu" eksikliği var. Bu eşitsizlik, Web3 oyunlarının oyuncuların oyun içi öğeler, varlıklar ve beceriler söz konusu olduğunda yeni bir özerklik ve sahiplik düzeyine ulaşmalarını sağladığı "paradigmada bir uyumsuzluk" yaratıyor.
Beireschmitt'e göre oyna ve kazan modelini "cazip" kılan da bu, çünkü oyuncular en sevdikleri oyunu oynarken potansiyel olarak kazanabiliyorlar. Beireschmitt, Web3'ün yalnızca oyuncuların kaynak ve sahipliğini sağlamakla kalmadığını, aynı zamanda yönetişim modelleriyle oyuncuların ve katılımcıların artık "oyunun, ekosistemin ve IP'nin (fikri mülkiyet) yönünü sahiplenme" yetkisine sahip olduklarını söyledi.
Oyun içi ekonomiler, çoğu oyna ve kazan oyunu için bir takılma noktası olduğunu kanıtlamıştır. Beireschmitt, oyun içi ekonomilerin uzun vadede sürdürülebilir olması için gerekli olan faktörleri tartışırken, yardımcı olan bir faktörün pasif ve aktif oyuncular arasındaki dinamik olduğunu açıkladı. Pasif oyuncular, oyunda kendilerini geliştirmek için aktif oyunculara yatırım yapanlardır.
Ancak Beireschmitt, bu dinamiğin sürdürülebilir olması için "beceriye dayalı oyun döngülerinin" ve "token yutaklarının" uygulanması gerektiğini, çünkü bunun oyuncuyu ekonomiye ve ekosisteme geri döndürdüğünü vurguladı. Beireschmitt'in de belirttiği gibi, çoğu oyna ve kazan oyunu hala "büyüme aşamasından" "olgunlaşma aşamasına" geçişlerini sıralıyor, ancak "önümüzdeki günlerde oyna-kazan modelinin parlak bir geleceği" olduğuna kesinlikle inanıyor!