Markets By TradingView
4002
0

Facebook ve Microsoft Dahil Herkes Neden Metaverse’e Sahip Olmak İstiyor?

Facebook ve Microsoft Dahil Herkes Neden Metaverse’e Sahip Olmak İstiyor? Tam Olarak Nedir Bu Meta Evren? Metaverse

Facebook ve Microsoft Dahil Herkes Neden Metaverse’e Sahip Olmak İstiyor?
Yazar: Zack Smith

Yayınlanma: 21 Aralık 2021 17:22

Güncellenme: 28 Mart 2024 21:39

Facebook ve Microsoft Dahil Herkes Neden Metaverse’e Sahip Olmak İstiyor?

  Metaverse, Facebook ve Microsoft'un sürece dahil olduğu son zamanların en sıcak konularından biridir. Peki bu Metaverse Nedir? Ve Ne Zaman Hayatımıza Girecek? Yazar Neal Stephenson, sanal gerçeklik ortamlarındaki gerçeğe yakınlığı tasavvur ettiği 1992 bilimkurgu romanı "Snow Crash"te ilk defa "Metaverse" terimini ortaya atmıştı. O günlerden beri, teknolojide çeşitli gelişmelerin hızla ilerlediğini gördük: artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, 3D holografik avatarlar, video ve diğer iletişim araçlarını içeren çevrimiçi bir sanal dünyanın kapılarını ise neredeyse araladık. Metaverse’in kapılarını açan bu önemli gelişmeler, anlatacağımız konunun içeriğidir. Metaverse genişledikçe, bize birlikte yaşanılabilen hiper gerçek bir alternatif dünya sunacak. Fortnite, Minecraft ve Roblox gibi çevrimiçi oyun evrenlerinde zaten metaverse izleri bulunuyor. Bu kitleleri peşinden sürükleyen oyun şirketleri ise, metaverse evriminin bir parçası olma hırsı ve çabasına yeterince sahiptir. [jnews_element_ads ads_type="image" ads_image="83993" ads_image_tablet="83993" ads_image_phone="83991" ads_image_link="https://metaevrenpro.com/?campaignId=a-ieco-metaevrenpro&version=v1&utm_source=ieco&utm_medium=mtvrs&utm_campaign=ggad"]

Metaverse Nedir?

Kullanıcıların dijital ve gerçekliği artırılmış sanal bir evrende hareket edebileceği, teknolojinin ise birçok öğesinin sınırlarını zorlayacağı bir platformdur. Metaverse sağlayıcılar, kullanıcılarının konserler, konferanslar ve iş toplantıları gibi sanal dünya gezileri veya arkadaşlarıyla çalışmasını, oyun oynamasını ve hep bağlantıda kalacağını öngörüyorlar. Risk sermaye şirketi Epyllion Industries'in yönetici ortağı Matthew Ball, Şubat 2021'de web sitesinde yazdığı bir makalede, "Şu anda bir sonraki internetin zirve noktasındayız." dedi.

Metaverse Hayatımıza Ne Zaman Girer?

Yeni adıyla Meta eski adıyla Facebook olan şirketin kurucu CEO'su Mark Zuckerberg, Metaverse temel özelliklerinin yaygınlaşmasının beş ila on yıl sürebileceğini tahmin ettiklerini söylüyor. Ancak Metaverse bazı yönleriyle şu anda bile aktif olarak kullanılabiliyor. Herkes tarafından erişilebilir olmasa da ultra yüksek geniş bant hızları, sanal gerçeklik başlıkları (VR) ve sürekli açık çevrimiçi dünyalar halihazırda çalışır durumdadır.

Yarının Metaverse Dünyasını İnşaa Eden Şirketlere Genel Bir Bakış

Meta: Eskiden adı Facebook olan teknoloji devi Meta, 2014 yılında Oculus'u satın alması ile birlikte sanal gerçekliğe önemli yatırımlar yaptı. Meta, dijital avatarların VR başlıkları kullanarak iş, seyahat veya eğlence yoluyla bağlantı kurduğu sanal bir dünya öngörüyor. Zuckerberg, günümüz internetinin yerini alabileceğine inandığı Metaverse konusunda oldukça kararlı adımlar atıyor. Meta CEO'su Mark Zuckerberg geçen ay şirketin yeni markalaşmasını açıklarken, "Bir sonraki platform ve ortamda izlemekle kalmayıp, deneyimin içinde olduğunuz daha sürükleyici ve somutlaştırılmış internet olacak ve biz buna Metaverse diyoruz." dedi. [jnews_element_ads ads_type="image" ads_image="83993" ads_image_tablet="83993" ads_image_phone="83991" ads_image_link="https://metaevrenpro.com/?campaignId=a-ieco-metaevrenpro&version=v1&utm_source=ieco&utm_medium=mtvrs&utm_campaign=ggad"]   ♦ Microsoft: Halihazırda hologramları aktif olarak kullanan yazılım devi Microsoft, artırılmış gerçekliği sanal gerçeklik ile birleştirdiği platform Microsoft Mesh, karma ve genişletilmiş gerçeklik (XR) uygulamaları geliştiriyor. Microsoft, hologram ve sanal avatarlar dahil olmak üzere karma gerçekliği 2022'de Microsoft Teams'e getireceğini içeren planları duyurdu. Ayrıca 2022 için bulunan çalışmalar arasında işyerlerinin keşfi üzerine 3B sanal bağlantı alanları oluşturmak, ayrıca Amerikan ordusu asker eğitimleri için Hololens 2 başlığı üzerinde artırılmış gerçeklik içeren savaş simülasyonları dizaynı için Microsoft ile birlikte çalışıyor. Bunun ötesinde, Microsoft’un Xbox ürünü dünya çapında milyonlarca oyuncuyu canlı bir şekilde birbirine zaten bağlıyor.   ♦ Epic Games: Fortnite geliştiricisi dev oyun şirketi Epic Games CEO'su Tim Sweeney, "Epic'in Metaverse inşaasına yatırım yaptığı bir sır değil." dedi. Ariana Grande ve Travis Scott gibi süperstarların konserleri, albüm tanıtımları veya film fragmanları, hatta Martin Luther King Jr.'ın 1963 tarihli ünlü konuşması "Bir Rüyam Var" yeniden gerçekliği artırılmış bir düzenlenmesi mevcut.  MetaHuman Creator fotogerçekçi dijital insanları geliştiriyor, bu, gelecekteki açık dünya oyunlarında dijital ikizinize istediğiniz özelleştirmeyi yapabileceğiniz anlamına gelir.

  Roblox: 2004 yılında kurulan Roblox, Bloxburg ve Brookhaven gibi kullanıcıların evler inşa edebileceği, çalışabileceği ve senaryolar oluşturup oynayabileceği çok sayıda oyuna ev sahipliği yapıyor. Bu yıl yaptıkları halka arzdan sonra kasasına 45 milyar dolardan fazla para giren şirket, halka arz gününde kurucu CEO David Baszucki şöyle konuştu, "#Metaverse vizyonumuzu gerçekleştirmeye bir adım daha yaklaşmamıza yardımcı olan herkese teşekkürler.’’ O zamandan beri Roblox, kaykay spor ayakkabı şirketi Vans ile birlikte çalışarak oyuncuların yeni Vans kıyafetleri giyebilecekleri sanal bir kaykay parkı ‘’Vans World’’ yaratıldı. Kendiniz için kıyafet ve aksesuarları deneyip satın alabileceğiniz sanal bir alışveriş bahçesi gibi düşünebilirsiniz.

  Minecraft: Çocuklar tarafından sevilen bir başka sanal evren Minecraft bir Microsoft yapımıdır. Oyuncuların kendi dijital karakterlerini yaratabilecekleri ve istedikleri her şeyi inşa edebilecekleri dijital bir lego dünyasına eşdeğer olan oyun, ağustos ayı itibariyle 140 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahiptir. Pandemi sırasında, sanal bağlantılara daha fazla yönelmek zorunda kalan çocuklar arasında popülaritesi tam manasıyla patladı. Daha az bilinen bazı şirketler bile kendi çevrimiçi dünyalarını yaratmaya başladılar. 2003'te kurulan çevrimiçi fantezi oyunu Second Life, alternatif gerçeklik alanında ikinci on yılını dolduruyor. [jnews_element_ads ads_type="image" ads_image="83989" ads_image_tablet="83989" ads_image_phone="83987" ads_image_link="https://metaevrenpro.com/?campaignId=a-ieco-metaevrenpro&version=v1&utm_source=ieco&utm_medium=mtvrs&utm_campaign=ggad"]

Diğer Şirketler Ne Yapıyor?

Çevrimiçi cennet temalı Nowhere, kamusal veya özel kullanım için konser, festival, toplantı ve konferanslar düzenlenebilir kalıcı ve geçici sanal alanları kullanıcılarına sunuyor. Bir yıldan fazla bir süre önce geliştirilmeye başlanan New York şirketi Windmill Factory, Lady Gaga ve Nine Inch Nails için başarılı projeler yaptı. Bu yılın başlarında ise Sensorium Galaxy, VR başlıklar veya masaüstü bilgisayarlar üzerinden keşfedilebilir çeşitli çevrimiçi dünyalardan oluşan ‘’Galaxy’’ lerin ilk ikisini açtı. İlk açılan Prism’de fütüristik manzaralarda müzik dinleyebiliyordunuz.( sanal DJ'ler veya grupların performansları gibi.) Bununla da ilgilenebilirsiniz:

NASDAQ’A GÖRE POTANSİYEL TAŞIYAN 4 METAVERSE TOKENİ HANGİLERİ!

   
En Popüler Haberler

Yorum Yap

Yazılan yorumlar hiçbir şekilde Son Ekonomi Haberleri - Türkiye Dünya - ieconomy.io görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.

Yorumlar

Henüz yorum yapan yok! İlk yorumu siz yapın...

Borsa, Kripto, Hisse, Emtia ve Döviz Haberleri

ieconomy: Türkiye'nin en kapsamlı ekonomi haber sitesi. Son dakika haberleri ve en güncel haberler ieconomy'da.