NVIDIA Tüm Birimleriyle Metaverse'e Resmen Giriş Yaptı!
NVIDIA artık resmi olarak tüm birimleriyle Metaverse'e giriş yaptı. Şirket, üzerinde çalıştıkları çok çeşitli Metaverse projelerini duyurdu. Nvidia, bilgisayar grafikleri için yıllık bir konferans olan bu yılki SIGGRAPH'da bazı ciddi duyurular yaptı. Grafikleri belirleyen şirket, bir dizi yeni Metaverse girişimine odaklanacaklarını duyurdu. Duyuru, Meta'nın Metaverse ekonomisine güç sağlamak için 16.000 yeni Nvidia GPU kullanacağını açıklamasının hemen ardından geldi.
Nvidia esas olarak GPU'ları ile tanınıyor. Ancak şirketin yeni Metaverse duyurularından biri nöral grafik SDK'ları ile ilgili. Şirket yapay zeka destekli 'nöral grafikler' üzerinde çalışıyor. Nöral grafikler alanı yepyeni ve yapay zeka ile bilgisayar grafiklerinin kesiştiği bir alan. Çalışma tamamlandığında, nöral grafikler bilgisayar içinde gerçekçi bir 3D dünya yaratmak ve simüle etmek için kullanılacak. Geliştiriciler, yeni yayınlanan NeuralVDB de dahil olmak üzere farklı SDK'lar aracılığıyla bu işlevselliğe erişebilecekler.
Konferansta bahsedilen bir diğer araç ise Omniverse ACE. Omniverse ACE, Avatar Bulut Motoru anlamına geliyor. Gerçekçi 3D avatarlar oluşturmak için kullanılacak bir dizi bulut tabanlı hizmet ve yapay zeka modelidir. Bu önemli bir gelişme çünkü Metaverse'in başarılı olabilmesi için kullanıcıların kendilerini özdeşleştirebilecekleri gerçekçi avatarlara ihtiyacı var. ACE, geliştiricilerin Turing testini geçebilecek dijital asistanlar yaratmalarına olanak tanıyan birkaç gelişmiş yapay zeka teknolojisini bir araya getiriyor. Teknoloji ayrıca Unified Compute Framework üzerine inşa edilmiştir. Geliştirme henüz halka açık değil. Ancak Nvidia, bu yılın sonlarında piyasaya sürmeyi planladığını açıkladı. Nvidia ayrıca Omniverse'in yeni bir sürümünü de yayınladı.
Platform, yetenekli geliştiricilere sıfırdan Metaverse özellikli uygulamalar oluşturmak için eksiksiz bir araç seti sunacak. Hatta geliştiricilerin tamamen işlenmiş sanal dünyaları çalıştırmalarını sağlayan bir motorla birlikte geliyor. Başlangıçta platformun kitlesel olarak benimsenmesi beklenmiyor. Ancak Metaverse daha fazla tanınırlık kazandıkça, onu kullananların sayısında bir artış bekleniyor.
SIGGRAPH Konferansı
Omniverse ve Simülasyon teknolojisinden sorumlu başkan yardımcısı Rev Lebaredian bir açıklama yaptı. 'Teknolojiler SIGGRAPH konferansında tarih yazacak' dedi. Rey geçtiğimiz günlerde 2022'nin bilgisayar grafikleri için çığır açan Jurassic Park'ın çekildiği 1993 yılından bu yana en büyük yıl olabileceğini duyurdu. Tüm bu duyurularla ilgili en önemli ayrıntı, Nvidia'nın Metaverse'i ne kadar ciddiye aldığını göstermeleri. Bu küçük ya da yan bir proje değil. Şirketin çok fazla zaman ve kaynak ayırdığı tam teşekküllü bir girişim.
Nvidia'nın SIGGRAPH'teki duyuruları, Metaverse'in teknoloji endüstrisindeki en büyük isimlerden bazılarından hak ettiği ilgiyi görmeye başladığını gösteriyor. Nvidia'nın Metaverse'e tamamen bağlı olmasıyla birlikte, diğer şirketlerin de aynı şeyi yapması an meselesi. Bu girişim diğer küresel büyükleri de pazara çekecektir. Metaverse'in zaman içinde geliştiğini gördükçe, bir sonraki adımın başka bir şirketten gelmesi muhtemel.