Sony, Oyun Birimindeki Performansının Gerilemesiyle Kâr Tahminini Düşürdü
Japon Sony (NYSE:SONY) Group Corp Cuma günü, tüketicilerin oyunlara olan ilgisinin azalması nedeniyle ilk çeyrek faaliyet kârında keskin bir düşüş kaydeden kilit oyun biriminde beklenen daha zayıf performans nedeniyle tüm yıl kar tahminini düşürdü.
Sony'nin oyun birimi Nisan-Haziran çeyreğinde bir yıl öncesine göre %37'lik bir kâr düşüşü gösterirken, Mali İşler Müdürü Hiroki Totoki yüksek profilli oyunların eksikliğine ve COVID-19 kısıtlamalarının hafifletilmesinin evde kalma talebini azalttığına işaret etti.
PlayStation 5 konsollarının üreticisi, "Halo" yaratıcısı Bungie ile yaptığı anlaşmanın beklenenden erken kapanmasından kaynaklanan giderleri kaydederken, harici geliştiricilerin oyun satışlarında beklenen düşüşü gerekçe göstererek oyun birimi için yıllık işletme karı tahminini %16 oranında düşürdü.
Sony, tedarik zincirindeki tıkanıklıkların azalması ve üretimin artmasıyla birlikte bu mali yılda 18 milyon adet PS5 konsolu satmayı hedeflediğini açıkladı. Mart ayında sona eren yılda 11,5 milyon adet sattı.
Grup, ilk çeyrekte 2,4 milyon PS5 satarak bir önceki yılın aynı dönemine göre sadece küçük bir artış kaydetti. Sony'nin kullanıcı etkileşimini artıracağını umduğu PlayStation oyunları arasında Kasım ayında piyasaya sürülecek olan "God of War Ragnarok" da yer alıyor.
Sony yıllık işletme kârı tahminini %4 düşürerek 1,11 trilyon yen (8,37 milyar $) olarak açıkladı. İlk çeyrek faaliyet kârı, film ve televizyon programlarına olan talebin etkisiyle analist tahminlerini aşarak %9,6 artışla 307 milyar yene yükseldi.
Geçen yıl Sony, eğlence içeriklerine olan talebin desteğiyle 1,2 trilyon yenlik rekor bir kâr elde etmişti.
Sony hisseleri kazançlar öncesinde yatay kapandı. Grubun hisseleri bu yıl değerinin yaklaşık beşte birini kaybederken, mavi çip gösterge endeksindeki %3'lük düşüşe kıyasla