Zuckerberg'in Facebook'u Meta Platforms olarak yeniden adlandırdığını duyurmasıyla başlayan metaverse furyasına rağmen, Valve Steam neredeyse bir yıl önce blockchain oyunlarına karşı radikal bir duruş sergileyerek, kripto para birimleri veya NFT'ler içeren oyunları yasaklamaya başladı.
Aradan neredeyse bir yıl geçti ancak Steam bu tutumunu yumuşatacağına dair herhangi bir işaret göstermiyor. DevGAMM konferansı sırasında , Steam'in iş ekibinden Tom Giardino ve Alden Kroll'a blockchain oyunlarına ilişkin kuralların gelecekte hafifletilme olasılığı soruldu. Onların cevabı ise: "Politikamızda henüz bir değişiklik planlanmıyor. NFT oyunları yasal ve düzenleyici konulara dokunuyor. Ve bunun nüansları önce hukuk ekibiyle tartışılmalıdır. Şu ana kadar NFT'lere ilişkin politikada herhangi bir değişiklik yok," diye yanıtladı.
Steam Blockchain Oyunlarınını Neden Desteklemiyor?
Video oyun şirketi Valve'in başkanı Gabe Newell verdiği röportajda , NFT oyunlarının yanı sıra genel olarak blokchain teknolojisi konusundaki duruşunuda dile getirdi."Temel teknoloji ile bu teknolojiyi kullanan aktörleri birbirinden ayırmanız gerekiyor. Bir kimyager iseniz ve nitroselüloza bakıyorsanız, "Evet, bununla gerçekten ilginç şeyler yapabiliriz" demeniz gibi. Bu, blok zincirinin kendisinin "kötü" olmadığı, ancak insanların onu uygunsuz şekillerde kullandığı anlamına gelir. Öte yandan, dolandırıcılık ve sahtekarlık her zaman var olabilir. Bu durumda, mesele uygun düzenleyici çerçeveyi oluşturmaktır, böylece "kötü insanların" bunu kötü bir şekilde kullanma şansı kalmaz.Steam 2016 yılında Bitcoin'i bir ödeme şekli olarak kabul etmeye başladığında da aynı şey oldu. Bu deneyden sadece bir yıl sonra, "işlemlerin %50'sinin hileli olduğunu" iddia ederek tüm işlemleri durdurdular.
Kitleyi genişletmek için Kripto mu?
"Tüm dünyada Steam cüzdan kartları satıyoruz. Bu bizim için çok pahalı bir yöntem. Bununla ilgili ücretler %10-15 arasında değişiyor. Ancak şu da var: kredi kartı olmayan ve paralarını oyunlara harcayabilen genç kitle gibi yeni müşterilere erişebiliyorsunuz. Bu, yeni müşteriler için faydalı bir kaynak," diyor Tom Giardino. Bu, dijital eğlence ürünleri sattıkları için mantıklı olan kitleyi yaş açısından genişletmeye karar verdikleri anlamına geliyor. Ancak, kendi para birimleriyle oyun satın alamayan insanlar ne olacak? Örneğin, platformda desteklenen resmi para birimleri listesinde Nijerya nairası yok. Fakat, coğrafi olarak kitle genişlemesi zaten Steam'in önceliği değil. Alden Kroll bahsetti: "Müşterilerimiz hakkında asla demografik veri toplamıyoruz. Cinsiyetlerini, yaşlarını vb. bilmiyoruz. Aynı şey coğrafi konum için de geçerli. Daha fazla bilgi istemiyoruz. Bu müşterilerle yaptığımız bir anlaşma. Tek yapmaları gereken 13 yaşından büyük olduklarına dair kutucuğu işaretlemek." Nijerya en yüksek kripto benimseme oranlarına sahip ülkelerden biri olduğu için, kriptoyu tekrar kabul etmek şirkete yepyeni pazarlar açacaktır. "Anlaşıldığı üzere Steam, oyunu değiştirecek bir olay yaşanmadığı sürece, blockchain oyunlarına yaklaşımını yakın zamanda hafifletmeyi planlamıyor.